maandag 21 februari 2011

Universal Studio's

Vanmorgen vroeg op om het blog bij te werken, daarna door voor een ontbijtje bij Ponderosa. Wat een drukte is het daar zeg!! We konden niet meer binnen aansluiten in de rij en moesten voor de deur wachten totdat de rij was geslonken. Het ontbijt is er behoorlijk uitgebreid en voor $ 3,99 p/p kan je onbeperkt ontbijten. Na een goede en voldane start op naar Universal Studio's:


De rit verliep vlot, het parkeren was geen probleem en we stonden ook nog eens redelijk dicht bij de parken in de parkeergarage, zelfs het weer zat mee, een prachtige zonnige dag. De vooruitzichten zijn goed!

De Universal Studio's zijn helemaal gericht op Mardi Gras een soort carnaval vanuit New Orleans:

                                             

Het ziet er allemaal érg leuk uit, jammer dat de Mardi Gras parade alleen op zaterdagavond is maar geen gezeur....... we kunnen zaterdag nog een keer want "We gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet"!!!

We zijn begonnen bij Hans zijn grote vriend..... Shrek, erg leuk. De 4-D film kenden we al van Movie Park Duitsland maar hij blijft leuk.

The Blues Brothers gaven nog even een leuke party. Het is leuk dat iedereen gewoon lekker mee zingt, danst en klapt. Helemaal leuk!!


Daarna naar Revenge of the Mummy, Hans vertrouwd het zaakje niet en denkt dat het een achtbaan is. We gaan dus even naar een medewerkster bij de entree en inderdaad het is een "High speed roller coaster" voor Hans dus maar even niet....... Ik sta te trappelen, dus via de single rides rij ga ik de attractie in. Jéétje wat is het donker binnen, ik heb dan ook moeite om de weg te vinden, kom niemand meer tegen en nét als ik me afvraag of ik wel op de goede we ben hoor ik: "can I help you madam?" Ja graag, volgens mij ben ik de weg naar de single rides een beetje kwijt. Klopt helemaal, ik loop intussen in een ruimte die NIET voor bezoekers is........ NATUURLIJK heb ík weer!! Na wat instructies kom ik toch nog bij de achtbaan aan. Voor Revenge of the Mummy heb ik maar één woord nodig.... GAAAAAAAF!


Even bijkomen met een overheerlijke Frappuchino bij Starbucks (verslavend!!!). Daarna door naar Disaster, ook zo'n idioot leuke attractie!!











Dit was trouwens niet Hans zijn eerste vliegles hoor!! Dit is het decor van de wachtrij van Disaster, érg leuk gemaakt allemaal.


Jaws was leuk maar niet zo spectaculair als we hadden verwacht.
Bij Men in Black hebben we veel lol gehad! Daarna door naar The Simpsons Ride:


Van deze virtuele achtbaan kreeg Hans al kriebels in zijn onderbuik maar hij vond het helemaal geweldig, misschien de volgende keer toch Revenge of the Mummy?!? Hij zegt zelf van wel maar we zien het zaterdag wel. Mij krijg je met geen 10 paarden in Dr. Doom's Fearfall en ik vind het niet erg om alleen te gaan zolang er een Single ride rij aanwezig is. Dát is pas ideaal, ik ben binnen 10 minuten weer terug en Hans hoeft geen uur op me te wachten.

Als laatste zijn we nog naar Animal Actors On Location geweest, een show met allerlei dieren die in een film hebben gespeeld. Hiervan heb ik wat korte filmpjes gemaakt maar die heb ik nog niet in het juiste bestand op de laptop kunnen krijgen.


Even een broodje eten bij Boulangerie, lekkere baquette trouwens, en na een zéér geslaagde dag via de Cracker Barrel terug naar huis.

Morgen wordt het afhankelijk van het weer Aquatica of Bush Gardens.....

Bedankt voor de leuke reacties, érg leuk om te lezen!

Groetjes Heidi & Hans

@ Teleton:
Haha, we knepen hem toch wel een beetje hoor gisteren! Heb je voor de Sunpas lane geen pas of iets dergelijks nodig dan? Kunnen we daar als Alamo klant zo doorheen crossen?
Bedankt voor de Buena Vista tip, gaan we zéker doen!

@ Matin, Richard en Linda:
Nee hoor, geen paniek...... we gaan echt nog wel een (of een meer) keer shoppen, haha. Leuk hoor!!

@ Twinmom:
Moest je de kosten voor het poortje betalen bij het terugbrengen van de huurauto? Dan kunnen we hier rekening mee houden.
Jouw wederhelft is dus ook zo'n "fotograaf" haha.


7 opmerkingen:

  1. Mooie dag in een leuk park, de drukte viel wel mee zo te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker universeel dagje, mijn vrienden Jake en Elwood zijn er gelukkig ook nog steeds. Mardi Grass op zaterdagavond zeker doen. Vaak ook bekende artiesten, deze zaterdag Pitbull. Nooit van gehoord....

    Sunpass: Iedere Alamo auto is automatisch geregistreerd. Echt waar! Je kentekenplaat wordt op de kiek gezet. De verrekening vindt via de cc plaats. Je hoeft je nergens voor op te geven, ook niet aan te melden, ook geen pasje te kopen. Wel even een big smile graag, voor op de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hebben jullie weer een leuke dag gehad.
    Wij leven hier helemaal met jullie mee,hoor.
    Dat is goed voor onze voorbereiding (die nog heel lang duurt, tot september)

    Geniet dus maar lekker verder

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeej buurtjes,

    Wat leuk dat we jullie kunnen volgen, en shop till you drop, geweldig!!!!!
    Als Hans nou eens die grote "klauwen" voor de lens weg haalt zijn het leuke foto`s!!!
    Maar wat ik nog wilde zeggen, je wilt er natuurlijk nog niet aandenken, maar 3 maart ben ik vrij en kan jullie evt. ophalen.

    Nou veel plezier nog maar dat zal wel lukken..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha wat een grap dat je een verkeerde rij had genomen en 'achter de schermen' uitkwam. Leuke dag, Jake en Elwood zijn altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat er zulke rijen bij Ponderosa staan dat verbaasd ons wel. Misschien vinden jullie het ook leuk eens te ontbijten bij Golden Corral (bijv. aan de 192 of Vineland Av.) Voor het diner is het ook zeker de moeite waard eens te kijken bij the Olive Garden.
    Leuke dag in Universal en vertel ons de tip om achter de schermen te komen :-))
    Veel plezier morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke dag hebben jullie gehad zo te zien.
    Mij krijg je niet in 8 banen, wel stoer dat je dat durft.
    Met name Spiderman vond ik wel gaaf, the Simpsons ride was ook leuk maar heb ik wel gedeeltelijk gemist...verder ben ik op deze manier ook Harry Potter doorgekomen. Wat ik gezien heb was wel erg mooi :-)
    Wat betreft het gemiste tolpoortje, dit is achteraf afgeschreven binnen een paar weken.

    BeantwoordenVerwijderen