donderdag 24 februari 2011

Lekker relaxed

Vanmorgen wilden we lekker uitslapen, helaas....... om 07.15 uur ging de telefoon. Hans zijn werk gaat thuis gewoon door, Jessy neemt voor hem waar (wat hij trouwens GEWELDIG doet!!).
Waarschijnlijk was niet iedereen op de hoogte van onze vakantie (én het tijdverschil!).
Hans gaat eruit en zet een lekker bakkie, ik blijf nog even 10 minuutjes liggen maar eigenlijk vind ik het zonde van mijn tijd, dus hóp eruit!!

We zitten in "ons" tuintje (naast de jacuzzi) even te overleggen wat we vandaag gaan doen.
Het wordt eerst een lekker ontbijtje bij de Golden Corral (die blijft erin hoor!).
Daar vandaan gaan we naar de Florida Mall om nog een paar Nikes voor Dave te halen, daar zijn we ONGELOGEN 4 DAGEN naar op zoek geweest!!
Het moest een specifiek paar Nikes zijn, dus we zijn alle Nike Stores in de buurt af geweest, hebben ontelbare foto's gemaakt en gemaild en uiteindelijk hebben we ze gevonden in de Florida Mall.
Maar goed we hebben de goede Nikes dus Dave helemaal happy!!

Nog even een overheerlijke Caramel Macciato (de hot versie) bij Starbucks en dan gaan we richting huis. Thuis de zwemkleding aan en heerlijk genieten van het prachtige weer. Dít is nou relaxen!!!

Hans kleurt lekker bij terwijl ik me insmeer met een complete sunblock (factor 50) en nóg zijn mijn wangen en oogleden verbrand. Ben jaloers op Hans zijn bruine kop dus....... ik maak geen foto ook!!

Na 3 uur aan het zwembad heb ik lekkere trek dus even langs de Wal Mart (zag vandaag pas voor het eerst dat je het met 1 L schrijft in plaats van LL, maar ja aan Mart zonder K moet ik ook nog wennen).
We hebben wat te snacken gehaald en een "zakje" van mijn favoriete snoepjes


Ja inderdaad....... de zak is open maar ze zijn dan ook onweerstaanbaar!!



Even een foto van het gewicht 1190 gram!!!
Ik word er zó blij van........











Bij terugkomst vroeg de aardige meneer (zal zijn naam eens vragen, is wel handig) bij de "poort" of we  nog gingen kijken naar de lancering. LANCERING?!?!???? Om 16.45 uur is wordt de Discovery namelijk gelanceerd vanaf Cape Canaveral.
Oooooh???? Jeetje dan moeten we nog opschieten ook, het is al half 5!!
Wij verdiepen ons ook niet in de ruimtevaart maar het is toch iets speciaals en als je dan tóch toevallig "in de buurt" bent......
Gauw naar het huisje, tv aan, fototoestel bij de hand en kijken naar het aftellen op TV.



En dan is het zo ver.......... te teller staat op 0 en we rennen gauw naar buiten. Daar zijn we niet de enigen, een aantal "buren" staan ook voor de deur en met zijn allen staren we in de lucht.
Een "buurman" roept "overthere..... between the clouds".
Wát hij ziet weet ik niet maar wij zien "het" in ieder geval niet. Het enige wat wij "between the clouds" kunnen vinden is een witte rookpluim, tja het zóu kunnen.........


Vandaag hebben we gegeten bij Sizzlin Grill, ook een buffetrestaurant. De prijs is goed, voor nog geen $32,00 zitten we met zijn tweetjes te eten en te drinken. Het buffet is wat minder uitgebreid als bij Golden Corral maar hier hebben ze meer seafood. De tonijnsalade is lekker en de zalm is verrukkelijk!! 




Even een vraagje over de tip; wij geven gemiddeld tussen de 15 en 20% van de rekening (zonder tax). De serveerster bij Longhorn waar we de eerste avond hebben gegeten zei dat het gebruikelijk is om te tippen tussen de 10 en 25%, dat vind ik nogal een verschil.

Na het eten krijg ik van Kamel nog een lekker bakkie koffie en dan steken we de weg over naar Old Town. Jéétje dát ziet er leuk uit! Helaas is de Bike Nite vanwege een grote vechtpartij voorlopig afgelast dus moeten we zaterdagavond weer terug voor de Cruise Nite, als het goed is worden daar dan de Oldies geshowd. Ben heel benieuwd.



We zijn ook nog geslaagd voor een leuk kado voor een vriendin die abrikoos Poedels showt en fokt, voor mezelf heb ik ook een leuke aanwinst gekocht voor in mijn poedelkast.

Weer een hele geslaagde dag vandaag. Omdat we morgen (als het goed is) naar Seaworld gaan, ga ik nu nog even de site van Seaworld bekijken voor de programmering van de shows en dan lekker het mandje in.

Groetjes Heidi & Hans

@ Monique:
Genieten doen we zéker, het is allemaal nog onbekend dus hebben we wat meer tijd nodig om het een en ander te ontdekken. De dagen hadden hier wel 48 uur mogen duren in plaats van 24 uur. We moeten ons er maar bij neerleggen dat we nog een keer terug moeten komen om de rest te kunnen zien en doen.
Het is niet anders.........

@ Rick Sunshine State:
Dank voor het compliment! Het is mede door de reacties ook érg leuk om te doen.

@ Martin, Richard en Linda:
Dan blijf ik jullie 3 gewoon antwoorden! Het voordeel aan een buffet vinden wij dat je van alles een beetje kunt proeven. Soms ziet iets er heerlijk uit en dan valt de smaak tegen, als je dat hebt bij een a la carte restaurant dan is dat heel vervelend. Wij stellen niet zulke hoge eisen aan ambiance, we komen om te eten en als dat goed is vinden wij de rest er omheen wel prima hoor. De serveersters hier zijn ook allemaal erg aardig en dat maakt het ook weer leuker mocht het restaurant wat saai zijn.

@ Inge en Gerard:
Bij Bush Gardens heb je geen single rides rij, ik heb in mijn eentje gewoon aangesloten. Bij de Kumba was een lege plek terwijl ik direct daarna aan de beurt was, toen ik vroeg of ik daar mocht zitten was dit geen probleem. Soms roepen ze ook voor "one" dan mag je ook voor.
Bij Universal heb je wel een single ride rijen.

@ Shamugirl2011:
Weet je dat ik ook behoorlijk last had van de Kumba? Maar dan vooral mijn oren, die bonkten als het ware tegen die beugels over je schouders.
Helaas, helaas was de Montu gesloten........

@ Sonja:
Ja dat Bakkeren heb ik ook al opzij geschoven, zoals je kunt zien aan die "prachtige gele zak snoep" hierboven!!

@ Twinmom:
Dank je voor het compliment, erg leuk om te horen/lezen!
Bush Gardens is inderdaad een hele leuke combinatie.


6 opmerkingen:

  1. mijn ontbijtje wordt elke dag een stuk gezelliger door het lezen van jullie blog. Ik ga pas over 17 weken naar Orlando en vindt het heerlijk om met je mee te reizen. Bedankt!

    Desiree

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja de Tip, ik doe... wanneer we goed geholpen zijn altijd 20%, bij matig 10 % en slecht soms 5 %. Hoewel het laatste 'bijna ' nooit voorkomt.

    Lekkere dag trouwens, weet je wat ook lekker eten is... Cracker Barrel. Is weer iets ander..
    Ik vind de Meatloaf lekker, en als bij.. neem ik altijd Cole-slaw en fried apple.. hmmm


    Geniet ze nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker relax dagje gehad, en wat zien die M&M's er heerlijk uit.
    Wat een geweldige ervaring dat jullie daar zijn met de lancering van de Discovery, hadden we graag ook een keer meegemaakt.

    Hopen dat jullie het leuk hebben gehad in Sea World, geniet ze verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu het toch over eten gaat; probeer ook Sizzler eens. Sch**t aan Sonja! Ennne...die pluim? Dat was 'm hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo'n dag er tussendoor. Veel plezier in Seaworld. Tip, ga een half uur voor aanvang naar de show Clyde & Seamore en let op de mimespeler, geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op dit tijdstip zijn jullie denk ik al weer terug uit Seaworld, hopelijk hebben jullie het naar je zin gehad. Dat kan haast niet missen met de achtbanen die daar zijn en natuurlijk de mooie shows.
    Tot morgen.

    BeantwoordenVerwijderen