vrijdag 25 februari 2011

Seaworld

Vanmorgen om 07.15 uur uit de veren, hup, hup, hup..... douchen en aankleden!!
We gaan een ontbijtje eten bij de Golden Corral waarna we gelijk doorwillen naar Seaworld.
Het ontbijt smaakte weer heerlijk, het zonnetje breekt door en op de weg is het ook rustig, de goden zijn ons goed gezind vandaag!

Omdat ik nogal een regelteef ben (is een mengeling van regeltante en regelneef, deze term gebruikte ik eens per ongeluk toen ik beide tegelijk wilde gebruiken, het klonk eigenlijk best grappig dus we houden hem erin) heb ik gisteravond het showprogramma op internet opgezocht. De eerste show begint al om 10.00 uur dus we willen op tijd in Seaworld zijn.

We rijden in één keer door naar Seaworld en zijn er al om 09.15 uur. We kunnen dicht bij de ingang parkeren, het gaat écht helemaal goed vandaag!

Het enige minpuntje van vandaag is dat ik mijn zonnebril "thuis" heb laten liggen en die heb ik hier toch écht nodig. Begin nu al te knijpen met mijn ogen en dat is niet zo best als je geen hoofdpijn wilt krijgen.
Even de zonnebril van Hans op gezet maar dat is zo'n Flitsend ding (inderdaad met een hoofdletter!) dat is niks voor mij hoor. Bij de souvenirwinkels verkopen ze ook zonnebrillen, dus ik heb er een gekocht. Altijd handig voor in de auto (ook voor thuis trouwens), zo..... dat is ook weer opgelost.

We beginnen bij de show met Clyde & Semour



Deze vogel zat midden op de set voordat de show begon. Ik vond het een grappig gezicht, vooral omdat hij/zij als een echte Diva rond paradeerde!

De mimespeler was inderdaad GEWELDIG Sonja!! We hebben vreselijk om hem gelachen, omdat ik zo naar hem aan het kijken was vergat ik een gewoon een foto te maken.







De show was ook erg leuk, dit is écht een aanrader voor de mensen die voor het eerst naar Seaworld gaan!!


Tijdens de show gingen er een aantal dingen fout, het blijven tenslotte dieren maar het maakte de show eigenlijk alleen nog maar leuker!!
De trainers moesten er zelf ook om lachen.










Na Clyde & Semour gelijk door naar Pets Ahoy, ik had eens gelezen dat de dieren die in de show spelen allemaal uit het asiel of uit de dierenopvang komen. Dat is toch wel heel bijzonder dus die show wil ik niet missen!! Om 10.45 uur begint hij dus we moeten opschieten....

Ook dit is weer een show die je eigenlijk niet mag missen!! Ongelooflijk hoe deze dieren getraind zijn. Het ging allemaal heel snel achter elkaar en ik bleef foto's maken, uiteindelijk is er maar één aardig gelukt.
Hun nieuwste aanwinst was een puppy van 140 pound......... een Duitse Dog van 7 maanden gered uit de opvang, FANTASTISCH!!







Omdat ik bij binnenkomst al bijna stond te kwijlen bij de Manta, besluiten we die kant op te lopen. De volgende show Believe waar we naar toe gaan begint om 13.00 uur, dus dat moet lukken.
Ja hoor, de wachttijd is 40 minuten en als ik bijna aan de beurt ben wordt er gevraagd om een single rider. Dat ben ík roep ik en ik mag erdoor, scheelt toch zo'n 2 á 3 ritten. De Manta is helemaal gaaf, het is heel apart om hangend en zeg maar "buikglijdend" onder zo'n achtbaan te hangen.
Terwijl Hans op een bankje verderop op me zit te wachten ziet hij een schattig eekhoorntje, de foto is té schattig om voor onszelf te houden


We lopen richting de show Believe en hebben eigenlijk wel trek in een lekker bakkie. IJs en frisdrank genoeg maar koffie.......... Dan maar even niet. We komen langs Shark Encounter en hebben nog tijd om even binnen te kijken voordat Believe begint. Jéétje, dat is mooi van binnen zeg!





Gauw door naar Believe want die willen we niet missen!!




Leuke show! We hadden alleen verwacht dat hij langer zou zijn (het was 20 minuten). We hadden het niet willen missen, wat is het toch knap was de trainers allemaal kunnen bereiken, petje af hoor!!

Het zonnetje brandt er intussen lustig op los en ik begin wat hoofdpijn te krijgen. Hans heeft er ook last van dus het zou heel goed van de brandende zon kunnen zijn.
We gaan eerst even een broodje eten bij The Terrace Cafe. Tjonge zeg, wat krijg je dáár een goed belegd broodje. Ik ga voor de smoked Turkey en Hans gaat voor de Roastbeef........ JAMMIE!

Voordat we naar huis gaan willen we nog naar Blue Horizons en ik wil ook nog even naar Kraken. Eerst langs Kraken om te kijken hoe lang de wachtrij is, die valt niet tegen...... 10 minuten!! Gauw het fototoestel en de zonnebril in Hans zijn schoot geworpen en ik "vlieg in de rij"! Ik kan helemaal doorlopen en hoef maar 2 ritjes te wachten tot ik bij het volgende ritje een lege stoel zie...... "Sir I'm a singlerider, can I sit in that chair?" en dat blijkt geen probleem..........


Persoonlijk vind ik Kraken nóg leuker dan de Manta!! Wow wat een rit zeg, daar heb ik de hoofdpijn wel voor over! Niet dat ik door de Kraken last heb van hoofdpijn, maar het wordt er van een ritje in een achtbaan ook niet echt beter van.......








Blue Horizons........ wat een geweldige show!! Clyde & Seamore vonden we de leukste maar dit vonden zowel Hans als ik de mooiste show. Wat hier allemaal gebeurt........







Ook weer een show die je niet mag missen!!
Omdat we in het stadion bij Blue Horizons in de schaduw zaten is mijn hoofdpijn gelukkig weg gezakt, helaas heeft Hans er nog wel last van, dus we besluiten om naar huis te gaan. Het is inmiddels half 4 en we hebben er ook al weer een paar uur opzitten in Seaworld. Op de terugweg even bij Starbucks langs de 192 een overheerlijke Frappuccino gehaald. Hans neemt een aspirine en gaat even liggen, ik ga met de laptop even naar het clubhouse om het blog alvast voor te werken.........

Als ik weer thuis ben ligt Hans nog te slapen. Ik maak hem wakker maar de hoofdpijn is nog niet verdwenen, heel vervelend. Hans blijft liggen en ik maak thuis even een broodje, strijk nog even een wasje weg en ga even terug naar het clubhouse om het bijgewerkte blog te plaatsen.

Morgen gaan we opnieuw naar Universal Studio's voor de Mardi Gras. In verband met de (verwachte) grote drukte willen we er op tijd zijn.


Groetjes, Heidi & Hans

@ de Schaapjes in the USA:
Dank je! Wij gaan jullie ook volgen hoor, en dat wordt nu nóg leuker omdat we nu de weg hier ook een klein beetje kennen.

@ Rick, Sunshine State:
Oké dan zitten we qua tip dus goed, vind het vreselijk als je iemand onbedoeld beledigd.
De Cracker Barrel zijn we inderdaad ook geweest, is ook goed om te eten inderdaad. Ik vond de winkel erbij ook erg leuk!

@ Martin, Richard en Linda:
Zoals jullie kunnen lezen is Seaworld inderdaad een geslaagde dag geweest!

@ Teleton:
Sizzler gaan we ook nog even opzoeken...... Ja hier heb ik inderdaad alleen maar "SAS-dagen"!
Toch leuk dat we dan een herinnering aan de Discovery op de foto hebben staan!

@ Sonja:
Je hebt helemaal gelijk........ die mimespeler is GEWELDIG!!

@ Twinmom:
Inderdaad, we zijn terug uit Seaworld en zoals je kunt lezen het was weer een hele geslaagde dag!

8 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke foto's bij het blog...
    Eén woord...HEIMWEE ;-0

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super foto's, erg mooi en precie op het juiste moment geschoten. Je schrijft heel leuk, ik geniet ervan. Hoop dat de hoofdpijn snel verdwijnt anders doen jullie toch nog een keertje een koele mall.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker dagje weer. Feest van de herkenning; die eekhoorn uit Sea World speurt naar Hollanders, hoor. Je ziet hem in verschillende blogs! Veel plezier bij de Mardi Gras.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's zeg, leuke dag gehad in Seaworld dus. Wel vervelend dat Hans zo'n last heeft gehad van de hoofdpijn. Hopelijk is dat vandaag weer over en wordt het weer een fijne dag in Universal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk verslag weer met mooie foto's, alsof we er bij zijn. Die mime speler vinden wij ook zo leuk. Mochten jullie nog een 2e dag naar Seaworld gaan dan wil ik jullie aanraden de roggen in het aquarium onder Manta te bezoeken. Je vindt er ook zeepaardjes etc. heel leuk. Veel plezier in Universal Studios,
    groetjes
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heeej buurtjes,

    Ik heb de foto`s gezien, en omdat jullie toch lekker aan het sjoppen zijn, kunnen jullie zo`n big mac niet meenemen in de koffer?????
    veel plezier nog...

    groetjes Harry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Krijg gewoon heimwee naar Sea World als ik je verslag lees en de foto's zie.
    Kan bijna niet wachten tot we 189 verder zijn, dan gaan wij er ook weer lekker van genieten, maar tot die tijd prijzen wij ons gelukkig met de blogs en belevenissen van alle andere Orlando-gangers.

    Gelukkig hebben jullie er lekker van genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blijft gaaf, Seaworld.
    Die eekhoorn staat inderdaad bij ons ook op het blog van vorig jaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen