woensdag 23 februari 2011

Bush Gardens

Vanmorgen opnieuw vroeg opgestaan (07.15 uur) een lekker bakkie, douchen en op naar de Golden Corral voor een ontbijtje. Die zit namelijk op de 192 en we komen er langs richting de I-4 naar Tampa.
Ja het is écht waar, we zijn naar Bush Gardens geweest vandaag!!

Eerst zoals gezegd even naar de Golden Corral, wát een goede tip van Martin, Richard en Linda zeg (weet eerlijk gezegd niet wie van de drie). Wat we wél weten is dat wij qua restaurants op één lijn zitten!



Hans lekker met zijn omeletje, kijk hem eens blij zijn met zo veel keus!!



Bij mij verschijnt er ook een big smile hoor! Het buffet was ontzéttend uitgebreid, alles was vers en het toetjesbuffet...............
Als ik mijn nieuwe kleding wil dragen als ik thuis kom zal ik toch echt even moeten "Bakkeren" of bij de Weight Watchers langs moeten!!
Mijn broeken zitten écht nu al strak!! Het vervelende is dat ik er gewoon NIET van af kan blijven, de toetjes staan vanuit de vitrine gewoon naar me te lachen en roepen "PAK ME DAN"!!
Maar het is vakantie, als we thuis komen gaan we weer gewoon doen en gezond(er) eten, nog even genieten hier.

Onderweg naar Tampa nog een truck met een leuk "spele dingetje" voor Hans gezien:




Op de parkeerplaats van Bush Gardens zagen we dat Scooby Doo inmiddels ook was aangekomen



Het is een stralende dag en met de plattegrond van het park bij ons gaan we beginnen aan ons safari avontuur.
Dát is nou vervelend, als eerste attractie lopen we zó maar langs een achtbaan, de Gwazi. Hans houdt even rugzak en fototoestel bij zich en ik "vlieg" naar de entrance. Huh?? bijna niemand in de rij?? Ik kan zó doorlopen en hoef maar 2 "treinstellen" te wachten voordat ik er in mag, wat een meevaller!!
Hij duurt lekker lang en het is een echte "houten achtbaan" alles rammelt en schudt maar hij is erg leuk!

We lopen verder langs de Bird Gardens, dit is écht gaaf! De verzorgers staan er met hun vogels en je mag ze gewoon aanraken, helemaal leuk!









Deze is mooi hé?













We lopen verder en komen langs achtbaan nummer 2, de SheiKra en die is HEFTIG!! Zal ik gaan of niet? Volgens Hans moet ik het doen, ja.... die heeft makkelijk lullen!!!! Hij blijft veilig op het bankje zitten wachten met de tas. Nou vooruit ik doe het.......




WAUW!! Zo'n gave achtbaan heb ik nog NOOIT meegemaakt!!! Hij is 200 feet hoog, (ik heb geen idéé hoe hoog dat is feet is + 30cm dacht ik) maar het leek wel 200 meter!! Ik wil MEER MEER MEER!!

Eerst gaan we het park nog even bekijken want er valt meer te zien. Langs de tijgers, is ook altijd wel leuk. Er ligt een prachtige witte tijger achter het glas, half verscholen achter een rots maar nieuwsgierig als hij is kijkt hij even over het randje en laat hij nou precies in mijn lens koekeloeren.....


Op het plaza van Jungala was een optreden van fantasie dieren. Het werd érg leuk gedaan! Het publiek werd er ook van heel dichtbij bij betrokken. Volgens Hans iets té dichtbij



Verder met het treintje door de Serengeti gereden voor een safari tocht



Hee, dit printje komt me bekend voor!!




Lijkt ook wel een beetje op mijn nieuwe koffertje.....



Moeder en baby, altijd zo vertederend om te zien!!
Volgens de gids was de baby nu 3 maanden oud.










Eerst even een lekker verkoelend ijsje voordat we weer verder gaan. De voetjes worden het intussen ook al een beetje zat.
Bij de Scorpion (achtbaan) is het niet zo druk, ik ga "even" in de rij. Dat viel even tegen!! Het duurde behoorlijk lang voordat ik er in zat en eerlijk gezegd was hij ook niet zo spectaculair.
Ik heb nog wel ergens tussen de attracties en bomen door een achtbaan gezien waar ik nog niet in ben geweest. Even zoeken en ja hoor, de Kumba!! Wachttijd 15 minuten volgens de klok bij de ingang. Hup naar erin en binnen 10 minuten stond ik al weer buiten met een big smile van oor tot oor!! Deze is ook weer zo gaaf!!!! Hans heeft net een cola'tje gehaald en is helemaal verbaasd dat ik er al weer ben. Zal ik nog een keer? Kan jij je cola'tje even rustig opdrinken........ Nu was ik zelfs binnen 5 minuten terug.

Het is half 5 en we gaan richting de uitgang. Laten we nou "toevallig" langs de SheiKra lopen......
Nog 1 keertje dan.......
Helemaal happy gaan we naar de auto. Ik ben helemaal "gesloopt" als we rustig over de I-4 richting Kissemmee rijden.

Nog even voor het diner naar de Golden Corral wat net als het ontbijt weer helemaal prima voor elkaar is. Uiteraard hebben we wéér geen foto's genomen van het eten.
We gaan naar huis, werken in het clubhouse even de blog bij en checken de mail en dan gaan we heerlijk naar ons "mandje".......

Groetjes,
Heidi & Hans

@ Martin, Richard en Linda:
Bedankt voor de prima tip van Golden Corral, helemaal ons idee van lekker en betaalbaar eten!!!
Naar de Olive Garden moeten we nog even op zoek.
Bush Gardens is leuk om mee te maken.

@ Monique:
Daar heb je helemaal gelijk in, het is hier zó groot en er is zo veel van alles dat je het even niet meer weet. De 2e keer zal het allemaal wat makkelijker gaan, en die kans zit er toch wel in hoor........

@ Rick, Sunshine State:
Als ik het blog even terug zit te lezen hebben we inderdaad een hoop gedaan, en dat noem ik een lummeldag?!?!?

@ Twinmom:
Het is inderdaad ook een koffertje om nét die laatste dingetjes in te "proppen". Hans zegt dat het een mooi koffertje is voor het wasgoed...............

7 opmerkingen:

  1. Wat een top dag hebben jullie weer gehad.
    We hebben er van genoten, net als jullie zo te lezen.
    Ga zo door.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leest je blog toch lekker weg !!!
    Wou ik gewoon effe kwijt.

    Prachtige foto,s en die Uil.... WAANZINNIG mooie shot.

    Nog heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk dat jullie je ontbijtje en zelfs jullie diner bij Golden Corral hebben genuttigd. Wij hebben er 's avonds nooit gegeten hoor. Was gewoon een tip voor een buffetrestaurant. Als jullie voor een snelle hap willen gaan en je houd van pizza dan is Cici's ook nog wel eens leuk. Verwacht geen culinaire hoogstandjes en een sfeervolle ambiance maar veel keuze en zelf een appeltaartpizza als toetje.... Busch Gardens ziet er super uit, mooie foto's en jullie hebben weer genoten. Ga zo door!
    (We lezen de blogs alle drie en we antwoorden om de beurt trouwens)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heey, leuk om te lezen dat het zon geslaagde dag was bij bush gardens, mijn vriend gaat ook niet in achtbanen, dus ik ga er ook alleen in, maar is er iets vaan een single rij? of sluit je hier in de gewone rij aan?
    veel plezier nog daar, groetjes inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo dat jij Gwazi leuk vond. Ik krijg er altijd hoofdpijn van. Sheikra is geweldig. Maar nog mooier is tie als je op de eerste rij zit. Zo gaaf en speciaal. Dat is het wachten wel waard.
    Maar eigenlijk moet je nog terug. Je bent 1 achtbaan vergeten en die is echt geweldig. Namelijk Montu!!

    Golden Corral is idd een mega buffet. Heerlijk.
    Moet altijd kiezen tussen die of de Cracker Barrel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een dare devil ben jij zeg, in al die rollercoasters en dan nog een keer als je er nog eens toevallig langs komt. Wat een mooie foto van die uil. Bakkeren kan je als je thuis komt hoor, nu lekker genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die mooie foto's vielen mij ook al op en wij vinden ook dat je leuk schrijft.
    Het leest echt lekker.
    Bush Gardens blijft een gaaf park omdat de combinatie dierenpark/pretpark zo leuk is.

    BeantwoordenVerwijderen